Halkla ilişkiler kavramı
diğer bilimlerle ilişkileri, hukuk, psikoloji, sosyal psikoloji, sosyoloji,
siyasal bilimler, ekonomi gibi pek çok
alandan beslenmektedir. Halkla ilişkiler
kavramı birçok alanla iç içe olmasından dolayı çeşitli tanımlamalar yapılmıştır.
Halkla ilişkiler bir kurumun ya
da kişinin halkın gözünde olumlu izlenim yaratması, çift yönlü
iletişimle ortak bir zemin oluşturması, kamuoyunu doğru yönde bilgilendirmesi, öncelikli
olarak halkın yararını ön planda
tutulması, çevresiyle iyi ilişkiler
kurmasını sağlayan ve saygınlığını
artırmak amacıyla gerekli
çalışmaları yapan bir itibar yönetimi olduğu söylenmesi yanlış bir
değerlendirme olmaz.
Halkla
İlişkilerin Türkiye’deki Gelişim
Ülkemizde Halkla ilişkilerin kurumsallaşmasının ilk adımı 6 Nisan 1920’de
Anadolu Ajansı’nın(AA) kurulmasıyla atılmıştır. Mustafa Kemal Atatürk ,”
Türkiye’nin Içeriye ve Dışarıya Açılan Bir Penceresi” Niteliğinde sayılan Anadolu Ajansı’nın kurulmasına
öncelik vermiş ve olanak sağlamıştır. Atatürk, Ulusal haber ajansımızın
kuruluşunu Cumhuriyetten önceye alarak, ileriyi görmenin somut örneklerinden
birini daha gerçekleştirmiştir. Ajans aracılığıyla halkı Kurtuluş savaşı
konusunda bilinçlendirmeyi ve ulusal duyguları daha güçlendirmeyi amaçlayan Atatürk,
ülkemizde halkla ilişkilerin de ilk kurucusu olmuştur.
Türkiye’deki ilk halkla ilişkiler ajansı
1974 yılında Prof. Dr. Alaeddin Asna
tarafından kurulmuştur. Halkla ilişkiler faaliyetlerini geliştirmek ve
mesleksel dayanışmayı sağlamak için 1972 yılında Halkla İlişkiler Derneği kurulmuştur. Bu dernek günümüzde Türkiye
Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) adını
almıştır. 1984 yılında çıkarılan kanun
hükmündeki kararname ile kimi
bakanlıklarda değişik adlarla hizmet
veren halkla ilişkiler birimleri “ Basın ve Halkla İlişkiler
Müşavirliğine” dönüştürülmüştür. Genel olarak bakıldığında Türkiye’de halkla
ilişkiler birimleri, kurumsal şirketlerde faaliyet göstermekte ya da kurumsal
iletişim, reklam, pazarlama bölümleri içerisinde yer almaktadır. Günümüzde kamu
ve özel sektörde hukuk, muhasebe birimi gibi halkla ilişkiler birimi de birçok kurumda
önem kazanmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder